Teleplatforma
20.08.2021
Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 – otrzymasz niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.
Każdy z nas potrzebował pomocy lekarskiej w nocy lub w dni wolne od pracy, gdy przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej są nieczynne. Teraz otrzymanie takiej pomocy jest łatwiejsze niż dotychczas, dodatkowo bez wychodzenia z domu.
Udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia np. e-recepty, gdy poradnie POZ już zakończyły pracę oraz w weekendy i święta. Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy – pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Aby uzyskać pomoc wystarczy mieć telefon i połączyć się z bezpłatnym numerem TPK.
Jeden numer dla całej Polski
Pod numerem 800 137 200 dyżurują pielęgniarki lub położne i lekarze gotowi do udzielenia pomocy dzwoniącym pacjentom.
ADRES GŁÓWNY: ul. Uczniowska 21, 58-306 Wałbrzych | REJESTRACJA: 74 666 50 30, 74 666 77 85 |
FILIA PODZAMCZE: ul. Grodzka 73, 58-316 Wałbrzych | REJESTRACJA: 74 666 53 34, 74 666 53 48 |
FILIA SZCZAWNO-ZDRÓJ: ul. Zacisze 3, 58-310 Szczawno-Zdrój | REJESTRACJA: 74 666 38 77 |
FILIA ŚWIEBODZICE: ul. Wałbrzyska 33, 58-160 Świebodzice | REJESTRACJA: 74 648 95 46, 74 648 95 50 |